Module 1

Module 1

Graphical / Geographical Planning

Innosoft Resource Planning is a comprehensive tool for the planning and supervision of projects, assignments, and resources. The system provides a clear graphical representation of the personnel and machine planning and – combined with the module GeoMap – also allows the ideal planning of routes.

03-10-2013 Hits:132 Modulslider Administrator

Module 3

Module 3

Mobile Field Service

The Innosoft Mobile Field Service is the optimal support for field representatives at work. By means of the direct feedback of the assignment data (times, spare parts, travel expenses, assembly reports etc.) right after completion of the services on site the service assignments can promptly be processed further  and approved for invoicing in the head office.

03-10-2013 Hits:136 Modulslider Administrator

Module 4

Module 4

Project Management

When it comes to the planning and implementation of complex projects in the sector of machinery and plant engineering, Innosoft Project Management is the ideal tool for the graphical scheduling and capacity control, from the construction to the manufacture and the assembly. In addition, the always up-to-date overview of the order workflow and the capacity requirements in each area facilitates the creation of the annual business plan.

03-10-2013 Hits:133 Modulslider Administrator

Module 2

Module 2

Customer Relationship Management / Helpdesk

The Innosoft Customer Relationship Management functions as a perfect interface between company and customer. With the complete customer and machine history all relevant data are available at any time and can be prepared for sophisticated analysis and marketing purposes quickly and easily.

03-10-2013 Hits:797 Modulslider Administrator

Articles

Workshop "Wissen im technischen Kundendienst managen"

Industrieworkshop Am 7. März findet in Berlin im Rahmen des "WeiMa"-Projekts, an dem auch die Innosoft GmbH teilnimmt, der Industrieworkshop "Wissen im technischen Kundendienst managen" statt. In der Zeit von 11.00 – 16.00 Uhr lädt das ebenfalls ins Projekt involvierte Fraunhofer IPK im Produktionstechnischen Zentrum Berlin zu dem Workshop, der sich mit Themen wie "Trends im technischen Kundendienst", "Innovationen und Lösungen für den Service", "Prozessmodellierung und Abbildung von Servicewissen" oder "Potenziale und Grenzen der Automatisierung im Service" auseinandersetzt. Der Workshop richtet sich an Geschäftsführer und Serviceleiter dienstleistungsorientierter Unternehmen aus dem Maschinen- und Anlagenbau sowie Anbieter von Software für den technischen Kundendienst. Das Programm des Workshops steht zum Download bereits, zum Anmeldeformular geht es hier.